Dünya ‘Şah Fırat’ı konuşuyor!

Türk Silahlı Kuvvetlerinin, Süleyman Şah Türbesi’ndeki naaşı ve Saygı Karakolu’nda görevli askerleri başarılı bir operasyonla Türkiye'ye getirmesi dünya basınında geniş yer buldu.

Gündem 23.02.2015, 06:30 24.04.2018, 12:59
Dünya ‘Şah Fırat’ı konuşuyor!

 Türkiye’nin yurt dışındaki Uluslararası Antlaşmalar ile Türk toprağı olan Süleyman Şah Saygı Karakolu’ndaki Süleyman Şah Türbesi’ndeki naaş ve buradaki Saygı Karakolu’nda görevli askerlerin Türk Silahlı Kuvvetleri’nin operasyonu ile başarılı bir operasyonlar getirilmesi dünya basınında geniş yer buldu.

‘Şah Fırat’ operasyonu dış basın ve yabancı ajanslarda geniş yer buldu. Operasyonu haber kanalları son dakika gelişmesi olarak duyururken, uluslar arası ajanslar aboneerine olayı flaş olarak servis etti.

TÜRK ASKERİ SURİYE'YE GİRDİ

AMERİKA: New York Times, Türk ordusunun IŞİD’in ablukaya aldığı Süleyman Şah Türbesi’ni koruyan askerleri tahliye etmek için Suriye’ye operasyon başlattığını belirtti. USA Today, haberi “Türk askeri, türbedeki birliklerini tahliye etmek için Suriye’ye girdi” başlığıyla verdi ABC, ise Davutoğlu’nun Suriye’deki askeri birliğin bu ülkeden tahliye edildiğini açıkladığını yazdı. FOX kanalı ve Huffington Post da Türkiye’de yapılan resmi açıklamalara yer verdi.

ŞAH'IN TÜRBESİ YENİ YERİNE TAŞINDI

KANADA: Ülkenin CBC kanalı, Türkiye’nin Suriye’ye asker gönderdiğini izleyicilerine son gelişme olarak duyurdu.

İNGİLTERE: BBC haberi ve The Guardian haberi, “Türk askerleri Süleyman Şah Türbesi’ni koruyan askerleri tahliye etmek için Suriye’ye girdi” başlığıyla duyurdu. The Daily Mail ise türbenin ‘yeni yerine’ taşındığı bilgisini aktardı.

KRİTİK SURİYE OPERASYONU

FRANSA: Euronews, haberi “Türkiye’den kritik Suriye operasyonu” başlığıyla verdi. Le Monde'un haberinde, türbenin bulunduğu alanın uluslararası anlaşmalar kapsamında Türk toprağı kabul edildiği belirtildi. Le Figaro de AK Parti iktidarının Osmanlı hassasiyetine işaret ederek Süleyman Şah’ın mezarının Türkiye sınırına daha yakın bir bölgeye taşındığını kaydetti.

'ÖZEL KUVVETLER ARKADAŞLARI KURTARDI'

ALMANYA: Spiegel dergisinin sitesinde, “Türk Özel Kuvvetleri arkadaşlarını özel bölgeden kurtardı” başlığını kullandı. Bild gazetesi de haberi "Türk özel kuvvetler birliği arkadaşlarını IŞİD’den kurtardı" başlığıyla yayınladı.

HOLLANDA: NOS televizyonu, Türkiye’nin türbeyi güvenliğe alarak askerlerini tahliye ettiğini duyurdu. ANP de haberi, “Türkiye Suriye’deki askerlerini tahliye etti” başlığıyla verdi.

BAŞARILI BİR OPERASYON

AVUSTURYA: Devlet televizyonu ORF’nin haberinde, operasyonun başarılı olduğu ancak bir askerin hayatını kaybettiği belirtildi.

YUNANİSTAN: “Proto Thema” gazetesi, “Türk ordusu Süleyman Şah Türbesi’ndeki askerleri tahliye etti” başlıklı haberinde, Davutoğlu’nun açıklamalarına yer verdi.

RUSYA: Rus haber ajansı İtar-Tass, “Türkiye, Suriye topraklarında askeri operasyon yaptı” başlığıyla duyurduğu haberde, “Türbeyi koruyan askerler güvenli bölgeye çıkartıldı” denildi.

ÇİN: Resmi haber ajansı Şinhua, "Türkiye, Süleyman Şah Türbesi’nden askeri birliğini çekiyor" başlığıyla haberi duyurdu.

ATALARINI GETİRMEK İÇİN GİRDİLER

İSRAİL: Arutz Şeva gazetesi, “Türkiye, Suriye topraklarına Osmanlı Türbesini tahliye etmek için operasyon düzenledi” başlığıyla duyurduğu haberde, “Osmanlı imparatorluğunun atasını ülkesine geri getirmek için 700 kişilik özel birlik IŞİD kontrolündeki bölgeye girdi” ifadelerine yer verildi. Haaretz de, “Türk ordusu tarafından türbenin tahliyesi operasyonu başarılı bir şekilde tamamladı” ifadeleriyle verdi.

TSK TÜRBEYİ ÜLKESİNE GÖTÜRDÜ

KUZEY IRAK: Erbil merkezli haber kanalı Rudaw, Davutoğlu’nun açıklamalarını canlı verdi. Kürdistan Demokrat Partisi’nin resmi yayın organı KDPinfo da “Türkiye, Süleyman Şah’ın türbesini ülkesine götürdü” başlığını kullanırken,Kürdistan Yurtseverler Birliği’nin yayın organı PUKmedia, “Türkiye ordusunun, Süleyman Şah’ın türbesini terör örgütü IŞİD tehlikesine karşı korumak amacıyla gece Kobani yakınlarındaki bölgeye girdiği” belirtildi.

HABER BÜTÜN BÜLTENLERDE YER ALDI

ARAP BASINI: El-Cezire Televizyonu, açıklamanın yapıldığı saatlerden itibaren tüm bültenlerinde haber ve detaylarını izleyicilerine aktardı. El-Arabiya Televizyonu da haberi gün içerisindeki bültenlerinde kullandı. Eş-Şarku'l Evsat Gazetesi ise Davutoğlu'nun, sözlerini sitesine taşıdı.





Yorumlar (0)
13°
parçalı bulutlu
Namaz Vakti 28 Mayıs 2020
İmsak 03:36
Güneş 05:30
Öğle 13:06
İkindi 17:04
Akşam 20:33
Yatsı 22:18
Puan Durumu
Takımlar O P
Takımlar O P
Takımlar O P
Takımlar O P